Saturday, January 28, 2017

QASEH GOLD JUNIOR PILIHAN SAYA!!!

Sebagai seorang ibu, saya merasakan ana-anak perlu mendapat segala nutrien yang diperlukan dalam badan mereka. Tambahan pula anak-anak saya ditempatkan di taska yang menjadikan mereka berisiko untuk mendapat jangkitan penyakit daripada kanak-kanak lain.

Maka, saya lebih suka memberikan mereka Qaseh Gold Junior untuk menguatkan imun mereka. Malah, anak sulung pernah mengalami demam panas dan sawan tarik. Persoalannya di sini, siapakah yang bersalah? Saya.. Ye, saya yang bersalah. Tak peka akan tahap kesihatan anak

Muhammad Irfan bin Yazid, anak sulung saya. Pada mulanya dia demam, dan saya terlupa membawa ubat demam semasa pulang ke kampung. Kejadian itu masih bermain lagi dalam mata saya apabila anak saya tiba-tiba kejang.., Tangannya tergenggam erat, mata hitamnya tak nampak langsung. Bagai orang gila saya masa tu. Panggil nama anak. " Irfan!!! Ya Allah, kenapa ni bang.... Suami saya yang sedang memandu terus membawa kereta ke tepi... Mujur, ada adik saya di tempat duduk belakang.. Saya jerit padanya agar menghulurkan air yang saya bawa.  Saya membasahkan seluruh tubuhnya dengan air dan barulah anak saya sedar daripada sawan itu. Badannya jadi sangat lemah dan lembik. Saya dan suami bergegas membawanya ke klinik berdekatan. Malah, doktor yang merawat anak saya berkata bahawa kejadian ini akan berulang sampai anak saya berumur 5-6 tahun.. Ya Allah, rasa nak tercabut jantung saya mendengar perkhabaran duka itu. 

Sejak daripada kejadian itu, saya amat berhati-hati sekiranya dia demam. Memang tidak dapat dinafikan saya kerap mengambil cuti sakit atau CRK sekiranya si comel saya demam. Pernah juga pengasuh saya menelefon dalam keadaan tergesa-gesa memberitahu anak saya mengalami kekejangan dan dia berasa amat takut dan tidak mahu menjaganya lagi. Kekangan kerja sebagai seorang guru membuatkan saya terpaksa meminta pertolongan mak sendiri di Felda Palong 10 untuk menjaga anak saya. Saya tidak boleh cuti lagi kerana cuti yang dipohon sudah habis digunakan. 

Saya teringat akan Qaseh Gold Junior yang selalu dipaparkan dalam "facebook " kawan saya, jadi saya pun mengambil inisiatif mencubanya. Sebenarnya saya dah lama jadi ahli. Tetapi tak istiqamah.. Maka, kejap beli, kejap tak beli, kejap bagi kat anak, kejap tak bagi. Alhamdulillah, anak saya sihat, cergas dan susah nak demam. Segala-galanya untuk anak. Sekarang saya juga turut memberikan Junior kepada anak kedua saya, Muhammad Irsyad. Ya Allah, dia lagi lasak daripada abangnya. 

Aduh, penat pula rasanya, teringin nak makan kek...Eh pandai buat kek ker?Boleh lah sikit-sikit. Apa? Nak resepi? Tunggu..hihi.

Qaseh Gold Junior pilihan terbaik untuk anak anda. 

Apa tunggu lagi? Jom Beli!

"Whatsapp " je saya ok..di talian 017-3277656


No comments:

Post a Comment